torsdag, oktober 11, 2007

Vissa dörrar öppnas åt andra hållet.

På jobbet idag dundrade jag rätt in i en stängd dörr. Inte så lyckat kanske. Jag var på bra humör och hade lite bråttom och skulle öppna dörren. Tyvärr är det så att den dörren öppnas inåt men jag försöket öppna den "i farten" dvs. utåt. Det gick inte så bra. Naturligtvis stod D precis där när det hände. Ingen annan såg någonting, ingen var i närheten. Typiskt, varför just han? Det här kommer jag få äta upp... Hur som helst gick det bra och jag blev inte skadad... Annars är läget på jobbet lugnt... Nästan lite väl lugnt... I de lugnaste vattnen simmar de fulaste fiskarna heter det ju.... (Eller hur heter det egentligen? Vatten eller vattnen? Fulaste eller farligaste? Fiskar eller fiskarna? Jag har googlat utan att bli klokare. Någon som vet?) Kanske är det dags att smida några planer själv? Jag har ju hittills varit helt oskyldig till allt som skett i Lappkriget och enbart varit ett offer för konspiration.

I morgon ska jag åka tåg i fjorton och en halv timme. I och för sig är bara sex och en halv av dem i morgon, resten är på lördag. Det tar tid att åka till Jämtland, men vad gör man inte för släkten? Världens bästa morbror fyllde 50 igår och det ska vi fira med pompa och ståt på lördag! Ska bli skoj!

Nu ska jag nog gå ner och duscha. Kanske får för mig att skriva mer senare. Annars så får ni ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: