måndag, oktober 01, 2007

Första riktiga blogginlägget

Sådär ja!

Det här är det första riktiga blogginlägget! Jag sitter alltså och skriver det direkt i bloggfönstret! Coolt va? Jag har fixat och donat med bloggens utseende en bra stund nu, men jag är inte riktigt glad i den rosa bakgrundsfärgen... Den är lite för gäll tycker jag. Någon som kan tala om för mig hur i hela fridens namn jag får till det?

Det har hänt mycket idag. Slagsmål i skolan mellan några killar i sexan och lilla jag gick i mellan och brottade ner en kille som är dubbelt så stor som jag och fick honom att lugna sig. :-o Okej... brotta ner är väl att överdriva men jag hindrade honom i alla fall från att slå den andra killen (med hjälp av L som ryckte bort honom) och från att resa sig! Ha! :D I'm good! Sen kom Superhero F och redde ut bråket, grattis F! :-)

Sen fick jag ett illavarslande sms från M: "Ring mig sen. Puss puss" Det betyder: "Hej! Jag måste åka utomlands igen med ganska kort varsel och vågar inte säga det rakt ut. Ring mig så berättar jag när jag åker vart och hur länge jag blir borta. Smör smör!". (Min man är en mästare på att skriva sms. En gång fick jag ett sms med texten: "2-0 korvstroganoff". Det betydde: "Hej älskling! Det står 2-0 till Sverige i hockeyn och jag tänkte laga korvstroganoff till middag. Hoppas att allt är bra med dig! Älskar dig! Puss puss" :-) )

När M hade kommit hem från jobbet kallade jag hit F som hjälpte oss att kånka upp badkaret från källaren. Tack så mycket! Det är rätt tungt. Men vi (läs: M & F) fixade det så bra så! Nu tycker jag dock att "köparen" (ja, eller mottagaren eller vad man ska säga, hon får det ju gratis) ska höra av sig... Hon sa igår att hon skulle höra av sig ikväll och bestämma när imorrn hon ska hämta det. Jaja, det fanns tydligen intressenter på jobbet också så vi blir nog av med det ändå!

Sen tog jag och M middag ute. Ingen orkade laga mat och så låtsades vi att det var romantiskt också. Kinakäk på ett rätt trist ställe här i stan. Men mätta blev vi i alla fall!

M står och diskar men nu ska jag gå och mysa med honom lite, det gäller ju att passa på!

1 kommentar:

Anonym sa...

hört talas om färgkoder? bara att skriva i html format på inställningarna. vart har dina hackerskills tagit vägen?

haha, m och sms... vilken pajas.

puss