lördag, oktober 20, 2007

Lita på rosa!

Vanish rockar fett!!!! som Lilla Mamman skrev i sin blogg häromdagen. Jag la min vinindränkta tröja i blöt med lite vanish och när jag tog upp den 50 min senare var fläckarna puts väck! Så skönt! Jag hade tänkt fota och visa er en "före" och en "efter" bild, men det glömde jag bort totalt!


Kvällen på Grappa igår var jättetrevlig! Jag fick visa leg och allt! :-D Det kan iofs bero på att jag var i sällskap med en 19-åring, en jättesnart 20-åring och en snart 23-åring. Men i alla fall! :-D Vi har förövrigt världens bästa chef! Jag återkommer i det ämnet när jag har fått tag på bilden som bevisar det... :-D

När jag kom hem från Grappa (vid 23-snåret) var min M redan hemma! :D Så härligt att se honom! Iofs skrämde han nästan livet ur mig när han kom tassande ner för trappan! Inte var väl jag beredd på att han skulle vara hemma.... Vi var trötta båda två så det blev en tidig kväll. Idag har vi varit till Optimera och Granngården och kikat lite, för att sedan åka till Bilema, som ska bli CityGross, i Höör och för att köpa oss en gräsklippare. (Vi köpte ju såklart massa annat också, men gräsklipparen är liksom huvudnumret) M har monterat ihop den och vi har varit och köpt olja och bensin till den. I skrivande stund testkör han den. *lite senare* Nu har jag också varit ute och testkört den. Måste säga att det är ett rejält kliv från vår förra gräsklippare - en rostig handjagare. Den här gräsklipparen har 6,5 hk (=hästkrafter) medan den förra bara hade 1 Hk (=Helenakraft)...


Förövrigt har jag världens bästa kollegor! Återkommer med bildbevis även i den frågan!

T & A ska flytta med familjen från Skåne till Stockholm. :-( Det är så tråkigt för oss, vi kommer sakna dem så mycket! Min lilla prinsessa M och lillprinsen V. Ullaredskompisen A och teknikkungen T... Tur i oturen är att de letar boende i våra hemtrakter, till och med i samma kommun som M kommer i från, så då kan vi ju umgås mycket med dem när vi är uppe... Jag förstår dem ju, de fick en chans och de tog den. De kommer närmare så gott som alla släktingar och de har ju miljarder med vänner i Sthlm. V har inte börjat på dagis än och M har precis nått en brytpunkt i sin dagistid. Det är klart att de ska flytta... Men buhuu... Jag kommer sakna dem så mycket.

Inga kommentarer: