fredag, oktober 05, 2007

Fredag

Igår hade vi möte på fritids och jag var inte hemma förrän ca 20.20. Precis när jag kom innanför ringde A och vi pratade rätt länge Sen var det Heroes på TV och sen stupade jag i säng. Jättetrött. Vaknade imorse och snozade lite för länge så jag kom nog allt lite i senaste laget till jobbet. Men jag är ju inte klasslärare längre så det var ingen större fara. I mitt fack låg då en lapp med ett tidningsurklipp med texten: ”En bloggstjärnas fall”. L fick en med texten ”psst…vet inte du heller?” D fick ”spred skräck på skola” och F fick den bästa: ”Jag har aldrig varit med en kvinna! (Fs namn) 24 kom över sin blyghet” (eller nåt i den stilen). Jag vill här göra läsarna uppmärksamma på att C inte fick någon sådan lapp. Hon är därför huvudmisstänkt. Ha! Efter lunch låg det nya saker i mitt fack; modellera med en post-it: ”För mycket fritid???”. :-o L är huvudmisstänkt för den!

Om en timme ska jag sitta på tåget till Malmö. Jag ska ut och partaja med lite folk från jobbet: S, K och MF. Ska bli trevligt! Jag har redan tjuvstartat med ett liiitet glas rött! Det innebär ju förvisso att jag missar Idol, men jag tror att jag överlever.

M är i Egypten och jobbar och har sig. Vi vet inte när han kommer hem än. Kanske nästa fredag. Vi får se!

Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer: