måndag, oktober 01, 2007

Ur låtsasbloggen 4: Lördag 29/9 2007 Äntligen!

M är äntligen hemma igen! Sååå skönt! Han kom igår kväll vid midnatt och bara ca fem minuter efter hemkomsten brakade världens fyrverkeri igång här i närheten. Vi gick ut i duggregnet och stod och tittade på det… Jätteromantiskt (men aningens högljutt)! Nyss hemkommen från Afrika tyckte ju M att det var lite kallt ute, men jag menar att han får gilla läget! J

Tidigare på kvällen var jag nere på en bar i stan med några kollegor. Vi åt och drack och vi drack och åt och så gjorde vi så här: höger hand! Nä, okej inte riktigt men vi åt och drack i alla fall! Jag har världens bästa kollegor!

Nu pratar M i telefon med sin kusin T. Vi ska åka och köpa en inspelningsbar DVD med hårddisk! Äntligen! Eller nja, vi ska TITTA på en sånt och känner jag min ekonomiske make rätt så blir det ingen idag… Vi ska också lämna in min brudklänning på kemtvätt, äntligen! J

Som du kanske förstår så mår jag lite bättre idag. Klockan 13.05 igår (barnen slutar 13.10) släppte en sten från mitt bröst och jag insåg att det var helg och att M faktiskt skulle komma hem! Träffade tre trevliga föräldrar i kapprummet och även fast de inte sa nåt om den där mamman så kändes det som att jag hade dessa föräldrars stöd. Jag utgår ifrån att barnen har berättat hemma om vad som hände… Hur som helst så dansade jag in på fritids och kollegan D sa (diplomatiskt nog) att jag såg piggare ut. Jag har nog sett ut som ett vrak den här veckan kan jag tro. Men nu ser jag ut som ett skepp igen! Skepp? Ja, vad är annars motsatsen till vrak?

1 kommentar:

Anonym sa...

skuta?