måndag, oktober 01, 2007

Ur låtsasbloggen 3: Torsdag 27/9 2007 Trött

Jag är så trött just nu. Konflikten med mamman i tisdags tog ordentligt på krafterna och jag har sovit dåligt sen dess. Nu skulle jag vilja ta en powernap för att orka med föräldramötet ikväll, men jag vet inte om jag hinner… Sitter och äter ”middag” (varma koppen tomat och basilika + två mackor) nu medan jag skriver så jag kanske blir lite piggare av det. Det är alltså föräldramöte på fritids ikväll och det är med blandade känslor som jag går dit. Jag vill ju presentera mig för föräldrarna eftersom jag är ny och så, men mamman från i tisdags kommer antagligen vara där och jag vill inte träffa henne, samtidigt som jag vill visa henne att hon inte skrämmer mig… *suck* Ja jag kommer nog att sova gott inatt i alla fall. Om det inte händer nåt otrevligt på föräldramötet förstås…

Träffade E, läraren jag vikarierar för, idag. Berättade för henne om mamman och allt det där. Jag fick Es fulla stöd i frågan. Skönt! Även fast jag visste att det var okej att ändra i hennes ordning så är det skööönt att få det bekräftat så här i efterhand.

***

Nu har jag varit på föräldramötet. Väldigt få som dök upp och de verkade inte ha så stor förståelse för vår verksamhet, men men… Mamman i fråga var inte där och det var så skönt. Men jag kan inte riktigt släppa det där… Fan… jag mår inte bra.

Inga kommentarer: