söndag, oktober 07, 2007

Jobbat

Imorse ca 7.05 ringde telefonen hemma hos mig. Jag var då så pass trött att jag trodde det var måndag morgon och att de ringde från skolan för att jag hade försovit mig eller nåt. Så var det inte. Det var från äldreboendet där jag jobbade förra sommaren. De hade en jättekris där och behövde nån som jobbade 7-13 och 16.30-21. Jippie. Jag försökte prata mig ur det (jag behöver få vara ledig) men eftersom jag knappt var vaken så gick inte det. 7.45 var jag framme på boendet och började jobba. Det är läskigt hur snabbt man kan glömma rutiner som satt i ryggmärgen förut. Visst, det är över ett år sen jag var där, men lite borde man ju minnas. Ganska många av gamlingarna från förra sommaren var kvar. Både min favvo-tant och min favvo-gubbe var i samma skick som förra året. Tanten är 98 eller 99 år gammal och nästan piggast på stället. :) Tiden rusade iväg (det är rätt skoj att jobba med dementa, de får tiden att gå) och klockan 12 fick jag gå hem igen. Kom visserligen inte iväg förrän kvart över eftersom jag skulle fylla i massa papper. (Note to self: måste ringa bemmaningen angående anställningsbeslutet.)

Körde in på Netto och kollade läget innan jag cruisade vidare till Ica för att köpa grillad kyckling till extrapris. Nu sa jag bara besätamm hur jag ska äta den till middag. Med pommes och bearnaisesås eller med ris och yoghurtsås med chili. Den sistnämnda rätten är jag mest sugen på just nu, men hade egentligen tänkt att äta det imorrn, då jag tror att kyckligen en dag senare passar bättre till en sån typ av rätt än till pommes och bea.... hm...

När jag kom hem var jag så trött och kall. Fick dessutom en rejäl huvudvärk. Kröp ner i sängen för att vila mig lite och få upp värmen. Slog på TV:n och upptäckte att En värsting till syster 2 gick på 3an. Det var längesen jag såg den vill jag lova! Jag undrar om kidsens kläder var moderiktiga och hippa när filmen kom, jag menar, det ska ju ändå föreställa ett fattigt område.

Det här tvättpaketet är jag lite sugen på. Vi behöver en ny tvättmaskin (gillar inte alls vår nuvarande toppmatade variant... ) och vi har varken torktumlare eller torkskåp. När jag presenterade paketet för M skrev han på msn:
"Om du får en sån av mig - får jag en sån här av dig då?" Hm... ja, för det är ju nästan samma sak?

Undra om man ska orka med att ta hand om disken nu?

Inga kommentarer: