söndag, oktober 14, 2007

Hemma, var ligger det någonstans?

Nu är jag hemma igen! Den här helgen har jag spenderat si sådär 22 timmar på resande fot och 9 timmar på fest. På MSN skriver SA att "det är för få söndagar under helgen... " och jag håller med. Det borde finnas minst två.

I Jämtland var det snö och minus igår morse, på Sturup var det strålande sol och kanske 12-15 grader varmt. Kontraster.

Idag har jag varit hemma tre gånger. Eller så har jag inte varit hemma alls... Det är svårt ibland att veta var hemma är. Jämtland var bara hemma på riktigt i två år, men det är därifrån jag kommer och det är där jag har min historia. Stockholm var hemma i 17 år, eller kanske 19 ändå för V-ås blev aldrig hemma. Där växte jag upp, där bor vännerna och familjen. Malmö var bara ett stopp på vägen och här i Eslöv har vi inte bott så länge. Här har vi hus och jag jobbar här. Vi har börjat få vänner i stan och på ett sätt känns det som att livet har börjat nu. Men det här huset.... det med fula tapeter och heltäckningsmattor och byggdamm... är det hemma? När M är här så är det det bästa hemmet i världen... Men just nu är han ju inte det.

Hur som helst: Jag är hemma nu.

Inga kommentarer: