tisdag, oktober 02, 2007

Fixat lite

Nu har jag fixat lite med bloggen så att den ska vara finare! Ge mig gärna lite feedback på utseendet (och ja, D, du får anmärka på stavningen om du hemskt gärna vill....). Är texten lagom stor? Syns texten bra? Bilderna? Funkar länkarna osv.


M åkte tillbaka till Egypten i morse. Inte jättekul direkt. Men men, sånt som händer. Saknar dig redan! Det är ju rätt bra för mig och M att jag bloggar när han är ute och reser såhär. Så kan han ju läsa lite när han undrar hur jag har det. :) Om det finns internet på mejeriet eller hotellet dvs.


Jag vet inte vad jag ska äta. B babblade om spaghetti och köttfärssås på msn och det lät väldigt gott, men jag har ingen köttfärs hemma så det blir svårt. Köttbullar har jag däremot i frysen så det kanske blir det. Måste nog handla i morgon.


Jag vikarierar just nu för en lärare (E) som är sjukskriven. Ikväll ska hon ringa mig och berätta om hon blir fortsatt sjukskriven eller om hon kommer tillbaka i morgon. Jag vill ju naturligtvis att hon ska må bra och så, men för min egen skull vill jag att sjukskrivningen blir förlängd! Det är nämligen roligt att jobba som lärare den här veckan. Jag har tänkt att köra ett litet "spöktema" fram till lovet om jag får vara kvar så länge. Hoppas verkligen att jag får det! Min handledare som jag hade när jag praktiserade i en tvåa sista terminen på lärarutbildningen hade det (inte när jag var där tyvärr) och jag har fått hennes planering från det. Jag tror att barnen i "min" klass skulle gilla det, och jag skulle definitivt göra det! Jag har massa ideér och det skulle känns så trist om jag inte fick möjlighet att genomföra dem nu.


JAG FICK LÖNEFÖRHÖJNING IDAG!!!!!! :-D Hur häftigt är inte det? 1000:- mer i månaden, retroaktivt från april! I'm so happy!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till löneförhöjningen!

Synd att du inte fick fortsätta med klassen...

Helena sa...

Tack! :)
Ja, det är lite synd... Shit happens!

Anonym sa...

wow, bonuspengar! nu kan du ju unna dig ett par nya jeans varje månad!