söndag, oktober 28, 2007

Trevlig helg!

Jag har haft en jättetrevlig helg. Älsklingen är hemma och det gör allt så mycket roligare. Allt blir liksom fluffigt och rosa när han är i närheten... Ljuv musik spelas... Haha! Ja, men nästan i alla fall!


Igår var det Rosa Bandet-dagen och här i stan stod världens bästa musiklärare för uppmärksammandet! Han bjöd in alla sina 600 elever till "storsång" på torget. Tyvärr blev det väl inte mer än 150 barn (ja, det är mycket det med). Synd att inte fler ställde upp. Visst, kan man inte så kan man inte, men det var väldans massa barn där som inte var med och sjöng... Trist tycker jag. Anyway. M och jag gick ner tillsammans med SG. Barnen var verkligen hur duktiga som helst! Man blir alldeles stolt och rörd... De är så små och söta!


När vi gick därifrån stötte vi ihop med en av mina gamla elever. En duktig kille som ju då går i sexan nu. Vi stod och småpratade lite med honom och hans föräldrar som uttrycker hur synd det tycker att det är att jag inte fick ha kvar klassen. Inget ont om H som har dem nu (hon är nog det bästa som kunde hända den klassen, efter mig då! hahaha!) men ändå. Jag växte flera meter under det samtalet. Det är så skönt att få höra att man faktiskt är bra på nåt. Att jag har gjort skillnad på ett bra sätt... Jag var riktigt stolt över mig själv där! :-D


När vi kom hem packade vi bara ihop lite saker och slängde oss i bilen för att köra till Landskrona och hälsa på T&H. Vi kom dit strax före klockan fem och då skyndade vi oss ner till bion för att titta på Råttatouille. En mycket rolig film, men jag hade lite svårt med råttor i köket... *isch* Min favoritscen var i alla fall (OBS! SPOILER!) när råttorna diskades i diskmaskinen! Hehehe!

Efter filmen gick vi och tog "en öl" (cider för mig och H) innan vi gick vidare hem till dem för en god middag med god dricka och härligt sällskap. Vi hade jättetrevligt vilket SW, SA och B säkert kan vittna om eftersom de fick nattliga telefonsamtal... :-D Två stackare sov, men jag tror att vi bad om ursäkt för att vi väckte dem.... Annars gör jag det nu. Sorry!

Idag gick vi en liten promenad upp till T&H:s kolonilott och beundrade huset, hammocken och trädgården. :-D Jag vill ha en hammock. Tack.

Nu är jag trött och ska sova. Vi hörs! Tjing!

Inga kommentarer: