måndag, oktober 08, 2007

Höst

Blä... Just nu är jag äckelmätt. Var jag verkligen tvungen att äta upp all kyckling bara för att det fanns? Nej, men varför gör man så då? Kan inte minnas att mamma uppmanade mig att tänka "på barnen i Somalia" när jag var liten och inte ville äta upp... (eller, mammsen, gjorde du det?). Hur som helst, jag är proppmätt just nu... Och fryser gör jag också! Tycker att M kan pallra sig hemåt och täta fönstren nu. Det är faktiskt höst.

I skolan idag skuggade barnen löv, ni vet när man lägger ett löv under ett papper och målar löst med krita eller färgpenna över så att lövets konturer framträder fint på pappret (det heter säkert nåt på riktigt, men vi sa "skugga" idag). Det är ett säkert hösttecken. Ni som bort längre norrut kanske tycker att jag är lite sen med det, men här nere i Skåneland kommer hösten inte lika tidigt som hos alla er andra. Vi hade riktigt varmt i helgen och man klarade sig med en tunn jacka i förra veckan också. Idag var det dock kallare.

Jag är tillbaka i ettan och jobbar där nu. Inte alls lika kul som att ha en egen klass men det går väl an. Jag ska agera speciallärare åt ettorna nu under hösten. Det känns lite läskigt, jag menar, jag är inte specialpedagog, inte ett dugg. Jag är bara en alldeles färsk lärare som aldrig har jobbat i en etta förr... :-o En sak som är bra med att vara i ettan är att jag är tillbaka på fritids också. Trivs bra där... :-D

Idag mumlade jag nåt om att börja träna och F snappade upp det. Helt plötsligt ska jag nu med honom ut och springa imorrn.... :-o Hur gick det till? Hur tänkte jag när jag svarade ja? Stackars F kommer få släpa mig sista biten.... :)

Lappkriget är för stunden "Kalla Kriget". Vi kastar misstänksamma blickar på varandra och kollar facken ofta ofta, så ofta vi hinner för vårt eget planerande... I morse fick L en hyena av C. Helkul ju! :D L har även fått sms från C som erkänner allt, nu förnekar dock C att hon skickat sms:et. Jag misstänker A, Cs man... moahahahahaaaa! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

H! Du är klok som en...fröken!
Du kan ju öppna en egen detektivbyrå!
Den kan heta HDF´s hemliga detektivbyrå!!
Lycka till!

Anonym sa...

Kära H!

Förstår din vän som är orolig för svenska elevers kunskapsnivå, med tanke på Lappkriget!
Tur att det finns några på jobbet som faktiskt -Jobbar!!
Instämmer med alla de som tycker att du har för mycket fritid (både hemma och på jobbet!!)Ska ta upp det här som ett arbetsmijlöproblem tror jag!
Suss gott!