måndag, oktober 01, 2007

Ur låtsasbloggen 1: Onsdag 26/9 2007 Blogga?

Jag funderar på att börja blogga. Lillasyster sa en gång i våras att jag borde göra det (det var ungefär samtidigt som hon la ner sitt bloggande själv…) men jag var tveksam. Vad har jag egentligen att skriva om? Jag brukar kolla ATs blogg nästan varje dag och blir alltid glad när hon har skrivit nåt, även om det inte är något som är sådär våldsamt intressant för just mig… J Jag har i alla fall bestämt mig för att prova det där med att blogga, men jag tänkte göra det lite i smyg först. I ett worddokument i min dator. Varför? Jo, av många olika anledningar:

1. Jag vet inte ens om jag kommer gilla att blogga. Om jag ger upp om en vecka känns det onödigt att ha startat upp en blogg.

2. Jag vet inte vad bloggen ska heta eller var den ska ligga. Blogspot eller blogger eller vad det heter verkar ju iofs rätt bra. Angående namn har jag några förslag som jag ska fundera lite på: FruFröken (jag är ju både fru och fröken), Trollbloggen (lär ju vara upptaget iofs, och kanske lite töntigt?) och nu har jag glömt vad mer det var jag kom på när jag stod i duschen.

3. Är det egentligen så lämpligt att blogga när man är lärare? Jag kommer ju inte offentliggöra bloggen och jag kommer inte att publicera hela mitt namn eller bilder som kan koppla mig till skolan i den, men ändå… Jag kommer ju inte heller bryta mot min tystnadsplikt, det är inte det, men jobbet påverkar en ju ändå…

Ja, det är en del att tänka på… Just nu känner jag i alla fall att jag vill skriva några inlägg i min låtsasblogg här i datorn. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

1. Ja för oj vilket projekt det va att avvara de där 3 sekunderna det tog att fixa en blog på blogspot =)

2. haha, TUR att du inte tog trollbloggen, då hade jag dött. läskigt nog är den upptagen efter en del research.

3. tror du inte att eleverna tröttnar på dig i skolan och prioriterar andra saker över att stalk-surfa läraren?

hursomhelst, detta ska bli intressant!

älskar dig! puss

Helena sa...

3. Jadu, senast idag hade jag fyra gamla elever utanför huset vid (minst) tre tillfällen... Busknackade och vinkade... What can I say?