måndag, oktober 01, 2007

Ur låtsasbloggen 5: Söndag 30/9 2007 Blocket och renovering

Idag har jag lagt ut min första annons någonsin på Blocket! Och inte bara en utan tre stycken! Vi skänker bort ett gammalt badkar och ett gammalt solarium och säljer en strykpress… Ska bli spännande att se om vi får strykpressen såld, jag menar, vem använder sådana OCH letar efter saker på Blocket? Badkaret blir vi nog av med på tisdag som det verkar. Det ringde en kvinna på det nu i kväll, hon ska ringa imorgon igen och bestämma tid på tisdag. Nu hoppas jag på att få kollegorna D och F att komma hit och hjälpa oss kånka upp badkaret från källaren imorrn. Det är TUNGT!

Idag har vi (läs JAG) varit duktiga! Jag har tvättat väggarna i ett av de små rummen som vi håller på att renovera och så har jag gjort en lista över vad som ska göras, vem som ska göra det och när det ska vara gjort. Tidsplanen är aningen optimistisk men jag vill bli klar med det där NU!!! M höll på och kolla hur han ska göra för att få in telefonjack i rummen och så var han uppe på vinden och kollade lite (den är i stort behov av tilläggsisolering). Vi satt en stund vid datorn och bestämde vilka garderober vi ska ha och hur vi kan ska inreda dem på ett ungefär. Det känns som att det faktiskt börjar närma sig slutet på den här delen av husrenoveringen.

1 kommentar:

Anonym sa...

märk väl; på den här DELEN av husrenoveringen.

du är duktigast!