fredag, oktober 26, 2007

Byta jobb?

Idag har jag sökt två jobb. Varför? Jo, jag trivs inte så bra där jag är just nu (älskar somliga av mina kollegor, ni vet vilka ni är). Dels trivs jag inte med att jobba som elevassistent och dels trivs jag inte med vissa individer i kollegiet. Idag blev det för mycket. Jag hade ont i huvudet och mådde illa när jag kom hem, så jag kröp ner i sängen och tyckte synd om mig själv. Det är ju lagom kul på en fredag. Jippie. En annan anledning till nytt jobb är att jag faktiskt bara har min tjänst den här terminen ut. Jag har ingen aning om hur det ser ut till våren, men jag tror inte att jag kan få en klass redan då, och det är ju det jag vill... Så nu har jag alltså sökt två jobb, som förskollärare i Lund. Har hittat två till som jag ska söka... Iofs vill jag inte vara förskollärare heller, jag vill ha skolår 4-6 i egenskap av lärare (skulle kanske funka som fritidspedagog där iofs), men det är bättre än elevassistent.





Om två månader är det annandag jul. Jag längtar till julen! Lucia är första delmålet! Jag har en vän som lussar för sin make i sin brudklänning (i år lär hon iofs inte göra det efter som hon är gravid - STORT GRATTIS!) Kanske nåt man ska härma?

Inga kommentarer: