söndag, november 04, 2007

Snart är det jul! & Grattis Pappili

Mitt i den finaste delen av hösten har julstämningen infunnit sig i den gula tegelvillan mitt i den lilla staden i hjärtat av Skåne. Vi har precis avnjutit en mycket julig middag, nej, inte julskinka utan Gryta med julens kryddor med julmust att dricka till! Mumsigt! Grytan tillhör våra absoluta favoriträtter. Den är så lätt att göra och så otroligt god! Rekommenderas varmt!




Idag fyller Pappili år!

Ja må han leva
Ja må han leva
Ja må han leva
uti hundrade år!
Ja visst ska han leva
Ja visst ska han leva
Ja visst ska han leva
uti hundrade år!

Hurra Hurra Hurra Hurra!
Hurra igen!


Han har fått fina ölglas av oss så nu kan han dricka massor med öl... :-)

M och jag har varit en sväng på IKEA idag. Det var några fler än vi där.... Vi köpte en garderob med dörr och tillbehör, en blommig bokhylla, tidskriftssamlare och andra tidskriftsamlare, gardinstänger, gardinstångshållare och lite annat smått och gott. Vi köpte inga julsaker för M tycker att det räcker med det vi har och dessutom fick jag handla en julsak (fast min är grå och röd) sist vi var på IKEA.... Kan man ha för mycket julsaker??? :-o

.

Inga kommentarer: