lördag, november 03, 2007

Mysigt!

Igår hade jag en riktigt mysig dag! :-) Jag började klockan sju och då var vi två personal på fem barn. Vi la lite pussel och spelade spel. Vid 10.30 hade vi 21 barn och var 7 personal. Nice. När jag gick för dagen, 12.30, var det en jättefin höstdag med strålande sol och klar luft! Mycket härligt!

Jag åkte till Lund för att träffa maken och sen åkte vi ut till Nova för att shoppa lite! Jag köpte skor, lite julgrejs (som jag har tänkt ha i skolan när jag har en egen klass nästa gång), ett par handskar, ett par byxor, en tröja, en t-shirt och fika. Sen var vi på en hel drös elaffärer och tittade på örontermometer, Krups Duothek och tvättmaskiner. Vi hittade Krupsbryggaren till ett mycket bra pris men den var slut. Den borde ha kommit nu i veckan sa han i butiken så förmodligen kommer den på måndag eller tisdag, han ringer och meddelar! :-D

När vi kom hem såg vi att det stod en bil utanför grannhuset. Det är lite spännande eftersom vi ska få nya grannar där, som dessutom ska vara närmare vår ålder än alla andra här i kvarteret (som har barn i vår ålder.....). Vi slängde in matkassarna och gick och knackade på. Frun i huset var där med sin lille son och sin mamma. De skulle precis åka men vi fick komma in och kika lite! :-) Hon är nog lite äldre än oss. Vi tippar på 30-35. Lille sonen var bara tre månader. Hon var hur som helst supertrevlig! :-)

M lagade god middag med lövbiff och Arla Kökets skogssvamppanna och purjolök och lite annat. Och ett glas vin till det! Mums! Sen blev det Idol, popcorn och julmust(!), mycket trevligt. Jag somnade i soffan och sov minst en timme där innan M väckte mig så vi kunde gå och lägga oss.

I morse vaknade vi av att tre monster ringde på dörren och ville ha godis... Det kan ha varit mina gamla elever, men jag var för trött för att titta efter. Jag kunde inte somna om så jag klev upp och började baka bröd. De ska in i ugnen alldeles strax!

M sover fortfarande, men det kan han få göra! Han har renoverat så bra den här veckan och ska fortsätta idag...!

Inga kommentarer: