torsdag, november 22, 2007

Du vet att jag har svårt att säga nej...

Jag ska ha semester! Två hela dagar ska jag vara ledig nästa vecka! Tisdag och Onsdag! Jag längtar! På Tisdag blir det en tripp till GeKås i Ullared med A! Både hon och jag längtar! Hehe! För protokollet vill jag uppge att jag inte tar ledigt för att åka till Ullared, utan att jag passar på att åka till Ullared för att jag är ledig! Ni ser skillnaden va? Jag tar ledigt för att jag behöver en paus från skolan, barnen och personalen (då menar jag inte er som läser det här, det vet ni).

M ska åka till Tyskland och jobba i helgen. När han kom hem idag frågade han vad jag skulle säga om han skulle jobba i helgen. Ja, om jag kunde bestämma så skulle han ju såklart vara hemma, vi hade ju planer för helgen och allt...! Men hur ska han kunna säga nej egentiligen? Om inte han åker så blir det en tvåbarnsfar som precis kommit hem från Tjotahejti och som ska åka till Långtbortistan nästa vecka. M har varit hemma ett tag nu och får nog vara hemma ett tag till, så då kanske det kan vara skönt för honom att komma bort lite... Stackarn... Inte kul att vara hemma när man har en trött och gnällig fru... :-) Haha... Nä, men ändå, det är ju bara några dagar. Varken M eller jag är särskilt bra på att säga nej har jag märkt...

Förövrigt har vi gjort en rokad i Fantastiska Fyran. S har blivit Flamman eftersom F har blivit Grodan. Vem som har blivit det som S var förut vet jag inte än.

Inga kommentarer: