lördag, november 17, 2007

M lagar mat

Sitter här med en stor kopp te (Höganäs mugg 0,5l) bryggt i den fina Krupsbryggaren! I love it! En sån borde alla ha! (Och jag borde få betalt av Krups för min stora PR-kampanj!)

Igår åt vi lövbiff fylld med mögeloströra (mögelost, rödlök och dijonsenap) och pommes. Mycket gott. M lagade maten. Och då menar jag verkligen lagade. Med nål och tråd! Det normala hade varit att vika lövbiffarna och försegla dem med tandpetare, men M är inte den som är den när det gäller att prova nya saker i köket. Så han tog nål och tråd (röd tråd) och tråcklade ihop lövbiffarna. Han tröttnade iofs ganska fort då det visade sig vara jobbigare än han hade tänkt sig men inte gav han upp för det. Det visade sig vara rätt så svårt att få bort tråden från maten så det mesta slank väl ner i magen. Jag frågade M om det var gammal mat. Jag menar, nuförtiden är ju allt trådlöst. Hahaha! Visst är jag rolig? Jag var väldigt nöjd med mig själv där!

Efter maten skulle M ta sina ögondroppar* och eftersom han måste blunda i två minuter efter det la han sig på sängen. Jag var lite trött och passade på att vila. Jag somnade och sov i 1,5-2 timmar nånting. Skönt! :-)


*I torsdags gick M till företagshälsan med ett rött öga och skickades därifrån till ögonakuten. (där har vi varit förut men då hade det nästan gått ner). Det visade sig att han har en inflammation på regnbågshinnan, så kallad irit. (OBS! Klicka INTE om du tycker att ögon är äckliga!) M har ju Bechterews och ungefär en fjärdedel av dem som har det får också irit.


På jobbet var gårdagen skit. Inte för mig personligen men för mig som kollega och medmänniska. Jag kan inte gå in på detaljer här, men det som har hänt är fruktansvärt illa. Att det finns folk som tänker på det viset och som tror så mycket bättre om sig själv än om andra. Det är inte friskt. Jag blir ledsen bara jag tänker på det. Fy f-n!

Idag ska det väl renoveras här hemma kan jag tro.... Jag ska försöka få in fotoalbumen i bokhyllorna i biblioteket (rummet i källaren där bokhyllorna står, tidigare känt som "kartongrummet" eller "rummet utanför klädkammaren") så att vi kan få lite ordning i akrobathyllorna.

Inga kommentarer: