torsdag, november 15, 2007

Intervjuad

Idag var jag på intervju. Det var läskigt och svårt. Tror att det gick ganska bra ändå, men jag vet inte... Kommer ihåg några frågor och svar, döm själv:


I= intervjuare
I2 = medintervjuare
FF= FruFröken herself!


I: Det är ju så att förskolorna i kommunen kommer att behöva öppna redan klockan 6 på morgonen. Hur ställer du dig till det?
FF: (*tänker ånej! jag som är så morgontrött*) Jag är morgontrött och är trött när jag börjar jobba åtta. Men när jag hade öppning på fritids på lovet så var det ju inga problem alls att kliva upp. Om jag fick välja skulle jag hellre stänga alla dagar i veckan än att börja klockan sex.
I2: Ojdå, det var ovanligt (positivt)
FF: Hoppsan! Har jag sagt för mycket nu? Eller när ska jag börja?
*Småskratt*

***


I: Om vi nu anställer dig, vad får vi då?
FF: ... Ni får det bästa ni kan tänka er!
(skratt)
FF: Nä, ni får någon som är glad och pratig, och lite knasig... Eleverna säger det i alla fall. Jag var på lekplatsen med min klass idag och lekte lite med dem. Ett av barnen sa att "Du är som ett barn". Så det är väl det ni får, ett barn till att ta hand om!
(skratt)
FF: Vilken svår fråga!


***

Ja, jag vet inte hur det gick... De skrattade på rätt ställen och jag tror jag kunde svara på allt. Gjorde nog inte bort mig allt för mycket i alla fall!



När jag kom ner till skolan igen mötte jag chefen som talade om att jag skulle på Krismöte en kvart senare (jag sitter i krisgruppen). Så när jag väl kom in på fritids idag var stormen över och det blev pussel och spel för hela slanten! Jag gillar pussel!


Idag har jag träffat Ls man P. Jag gillar honom redan för han berättade att L tappade sin mobil i toaletten innan hon åkte på SPA-helg idag! Underbart! Den tackar vi för! :-D Moahahahaha!



Vår röda fina pelletsbrännare kom idag! M är så glad och jag bryr mig inte nämnvärt mycket får jag väl lov att erkänna... Men nu har vi nog allt till pelletsgrejset utom virket till förrådet. Och så behöver vi tydligen nån som slår hål i väggen åt oss. Jag fick inte göra det för M... Konstigt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA, du är så rolig! Stackars min fina, nya, lila mobil, snyft! Har det sååå skönt här i Göteborg, mycket shopping!!! KRAMIZ

Anonym sa...

Haha, sköna lines sis!