torsdag, november 08, 2007

Jag är en stjärna!

I morse mötte jag C i köket på fritids. (Hon såg lite trött ut, hur är det gumman?) Hon bar runt på ett rosa bulligt paket. När hon såg mig så lämpade hon över paketet till mig! :-o Det var nämligen en liten present från henne, L & F till MIG! :-D De tyckte att jag behövde muntras upp lite! Snuttisar! I paketet var det en guldfärgad julstjärna och en lapp! "Du älskar jul och du är en stjärna = Julstjärna C, F, L" Hur goa är inte de??? :-D

C fick en liten snögubbe med siffror så man kan räkna ner till julafton i sitt fack idag. :-D Tror det står "Days until Christmas" på den. Hon älskar också julen!

Stackars L är sjuk! Krya på dig vännen!

Jag hade tänkt att lägga in en bild på stjärnan, men det får bli en annan dag!


På min lunchrast idag ringde min mobil, någon från dolt nummer. Det visade vara från en av förskolorna där jag sökt jobb! Jag ska på jobbintervju på torsdag! Håll tummarna!!! Min nuvarande chef har även fått mail från en annan förskola angående referenser för mig. Den tjänsten sökte jag igår kväll! :-o Snabba bud! :-D



När M kom hem igår hade han med sig en present till mig! En mjukisdress i vinröd velour! :-D Kanske inget jag ska ha på stan, men gud så skön den är och så fiiin färg! :-D Han hade också varit förbi IKEA i Polen och köpt gångjärn till vår nya garderob (man fick nämligen inte dem på köpet som vi trodde), så nu är den helt färdig monterad och alla handdukar är tvättade, torkade och inlagda. Nu börjar jag med sängkläder som ska in i lådorna där handdukarna låg innan! Så skönt att det börjar hända grejer här hemma! Nya blommiga bokhyllan är också monterad nu och jag har packat upp en hel del böcker, men inte allt. Jag är fortfarande orolig för hur i hela fridens namn allt ska rymmas, men vi köper väl minst en ny bokhylla till arbetsrummet när det blir klart... :-o :-) Kanske dags att rensa ut lite? Men jag älskar ju mina böcker...! .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Böcker får man inte kasta!!! ;-)

Ha en bra helg vännen.
Kram

Helena sa...

Kasta?!!?! Är du GALEN människa??? Tänkte mer på att adoptera bort dem till ett varmt och kärleksfullt hem..... ;-)