måndag, december 03, 2007

På begäran

Hej hej!

Jag vill börja med att be om ursäkt till alla er som surfat in på bloggen i hopp om fler vardagsfunderingar från en förvirrad hjärna. Jag är ledsen men jag har haft en del att göra och blogglusten har inte infunnit sig... Jag har egentligen ingen lust att blogga nu heller, men vad gör man inte?

I fredags var vi på en trevlig middag hemma hos L, P & E. A, C & J var också där. Lite läskigt är det att både P & A är bekanta med bloggen. P gjorde mig riktigt paranoid med att komma ihåg saker som jag själv nästan glömt... Middagen var god och sällskapet var mycket trevligt! Tack så mycket!

I lördags morse (förmiddag) var jag ute och gick med S i regnet. Det riktigt dröp (jo, det är ett ord, jag har slagit upp det!). Sen packade jag och M in oss i bilen och for hem till T, A, M & V där det var pepparkaksbak på schemat! Mycket trevligt och gott. V är väldigt förtjust i min M och kommer till honom och vill bli buren... Så sött! Så gjorde lilla M med mig när hon var liten... och lite nu med iofs... På kvällen åt vi en god middag och tittade på tv och drack vin.. Somliga tyckte nog inte att det räckte med att få in det genom munnen utan blötlade kläderna också... Tur att A är expert på fläckborttagning! :-)

När vi kom hem i går ringde jag S & F och tog en promenad ner på stan för att se julskyltningen. Vi träffade mängder med folk som vi kände... Stan är liten. Under promenaden kom vi på att vi (jag och s - f tycker nog att han är för cool för det... kan ju han tro, men vem är det som dricker jolt cola? inte jag och S i alla fall...) ville spela bingo och köpte bingolotter. När jag kommit hem kom vi (S igen) på att vi ville gå på bio. Och Vips! så hade vi bestämt film och operation tjata på J inleddes. J kunde ju såklart inte stå emot vårt tjat och tackade ja. S fick en rad i ettans bingo och sen var kvällen räddad för henne...! Vi tog bilen och körde i ösregnet till Lund och såg Heartbreak Kid. Mycket rolig och sjuk film... :-)


En mycket lyckad helg ledde till en trött H på jobbet idag... Men det var det värt! Love ya!

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara påminna dig att om du någon gång blir bränd av en manet så kan jag förta hjälpen :) Om jag är nödig vill säga :P

Anonym sa...

Må så vara att du har en förvirrad hjärna, du har även ett hjärta av guld. Kram från K

Helena sa...

Ni är så härliga!!! Tack för att ni finns! Jag älskar att jobba med er! :-)