måndag, december 10, 2007

Julen närmar sig!

Snart är det jul! Jag älskar julen!!! Ikväll har jag varit ioch tittat på treornas luciatåg i skolan. Varför det? Ja, det kan man fråga sig. Det var egentligen så att J skulle gå (eftersom han jobbar i den klassen). F skulle stänga så han hängde på och jag och S är ju som vi är så vi hakade också på. Barnen var så glada över att se oss.. :) De är så söta! Jag älskar luciatåg och jag tycker om den här klassen. Om jag fick välja vilken klass som helst på skolan som jag skulle vilja vara lärare i så är det den! Inte för att det är en mönsterklass, för trust me, det är den inte...! Utan för att jag funkar bra i den klassen (har haft engelska med dem några ggr) och för att C har parallellklassen och hur kul vore det inte att jobba med henne? Och L ska kanske (???) in och jobba där också, det skulle ju göra det hela ännu roligare...! :-D

Hur som helst... Luciatåget... Åh vad jag älskar sånt! Barnen var så fina, det strålade om dem (bara delvis tack vare glitter och ljus) och de sjöng så fint... Jag satt och sjöng med hela tiden... :-) Tycker nog iofs att ettornas tåg var ännu finare eftersom de var så många och hade stjärngossar... Men ändå... ! LÄNGTAR till torsdag och stora luciatåget...! Förra året var jag i kyrkan och tittade eftersom jag annars inte hade fått sett nåt live. Funderar på att gå dit i år igen... Det var så stämningsfullt och fint...! Nån som vill följa med?

Imorrn ska jag äntligen baka lussebullar! Skäms över att jag inte gjort det än...! Skulle göra det igår på förmiddagen och körde och handlade... men tror du inte att jag glömde köpa jäst?! :( Men det har jag fixat nu! :-) Funderar lite på att har kardemumma i, men jag tror att det kanske blir för mycket smaker då...? Nån som vet? Lussebullarna som folk har bakat på fritids har i alla fall varit kanongoda så jag ska nog ta och jämföra mitt recept med deras... :-)

Lillasyster M har fixat typ alla julklappar till familjen i år. Så skönt. Jag har knappt börjat med julklapparna än... Jo, till lilla M&V så är det klart... Det fixade jag när jag var på Ullared med A! Jag har i alla fall 5 st kvar som jag måste fixa själv och 6 st som M kan hjälpa till med... Shit pommes frites!



P.S. Min mobil är sååå fin! :-D :-D D.S.

.

Inga kommentarer: