onsdag, december 26, 2007

Annandag jul 20007

Imorse var M och jag uppe tidigt. Ja, inte supertidigt direkt, men tidigt för att vara oss och helg. Vi klev upp vid åttasnåret och duschade och gjorde oss i ordning. Sen for vi till Arninge för att gå på mellandagsrea! Vi var oroliga för att det skulle vara galet mycket folk och allmänt kaos, men det var hur lungt som helst! Personalen hade till och med tid att trakassera oss... :-o Jag avskyr när man knappt hinner komma in i en affär innan man har säljare som trampar en på tårna och skymmer varorna... Låt mig komma in i butiken och titta lite först, sen om jag ser fundersam ut så får de gärna komma fram och erbjuda sin hjälp... Och jag skulle ju uppskatta om de faktiskt visste vad de sålde. Nissen som hjälpte oss med datorn visste inte vad det var för skillnad på Windows Vista Basic och Premium.... Det vet inte jag heller, men så jobbar jag inte med att sälja det heller.... ;-) Jag köpte i alla fall en bärbar Toshiba som skulle ha Windows Vista Basic, men det visade sig vara Premium i alla fall... jaja, inte mig emot!

Vi köpte datorn och lite fotopapper och sen for vi till Vallentuna och hälsade på J, A och Brallisen. Long time, no see. Det är synd att man ses så sällan! Tur att A också bloggar så man hänger med lite i alla fall!

Sen åkte vi till Järfälla för släktmiddag hos Ms faster med familj. Mycket trevligt! Lite läskigt är det dock... När man träffar Ms kusiner som var 9 och 13 när jag träffade dem första gången och inser att de nästan är vuxna nu, 16 och 19... Ja, vi har varit tillsammans länge nu.... :-D

Efter middagen åkte vi hem till mina föräldrar och packade upp datorn och åt skinkmackor...

En mycket bra dag alltså!

Inga kommentarer: