onsdag, december 05, 2007

På begäran 2

igår hade vi luciamorgon med ettorna på skolan. (Visst, det är tidigt, men vill man ha med musikläraren så...) L & P satt såklart i publiken och L berättade för mig att P tyckte att jag var lite mesig i mitt senaste blogginlägg då jag inte nämnde skönsången hemma hos dem i fredags... Vi körde nämligen singstar.... Om det är värt att kommentera vet jag inte, men både hunden och katten höll sig borta när P sjöng.... :-D Jag sjöng ju naturligtvis helt underbart vackert, men det hördes inte för M skrålade så högt.... :-)


Efter Luciatåget fick fröknarna presenter av föräldrarna. JAG fick en jättesöt ljuslykta! Jag blev så himla lycklig!!!!! Tänk att de tänkte på mig!!!



Idag har det varit jobbigt på jobbet... Jag har varit klasslärare eftersom Fröken är sjuk och det är ju kul såklart! Men på fritids har det varit körigt... Och det hjälper inte att terminen närmar sig sitt slut och S & J inte verkar få ordentliga tjänster... Vill verkligen inte att de två ska sluta. Vi har ju så roligt ihop!!!!!!! Sen fick jag ta en konflikt med ett barn också... det var så j-la jobbigt... Iblandf fattar jag inte varför jag vill jobba med barn eller människor överhuvudtaget.. Känns som att jag gör allt fel ibland.... Gaaaah! I morgon blir en bättre dag! (eller hur?) haha...

Nu dricker jag honung med lite te i... Tanken var egentligen att det skulle bli tvärtom... men jag har ont i halsen så jag tog nog i lite för mycket.... hm.... :-)

Inga kommentarer: