torsdag, februari 07, 2008

Trolla med knäna

Min mamma säger ofta "trolla med knäna" och det gör jag med. Hon säger oftast "Jag kan inte trolla med knäna" medan jag har börjat säga "Tur jag kan trolla med knäna". En liten skillnad där. Idag har vi trollat med knäna på jobbet. Men det funkar. Många är sjuka och jag mår inte heller helt bra. Fick stänga idag igen, men vad gör man inte? Det var faktiskt rätt mysigt. Vi fikade med vetebullar och mjölk, det är nog det godaste som finns. Eller varm O'boy och lussebullar. När vi var små (mellanstadiet) brukade storasyster U och jag gå hem själva från skolan och fixa mellis. Det var absolut bäst i december och januari för då fanns det lussebullar i frysen. U kokade choklad och jag tinade bullarna. Sen fikade vi i vardagsrummet med "Lilla huset på prärien" eller "Road to Avonlea" på tv. :) Minns du?


Idag åt vi fisk till middag. Ni som känner mig vet att det är lite sensationellt. Än mer spektakulärt är att jag tyckte det var gott! :) M är duktig i köket han! Tomattorsk från arlas kokbok blev det. Men vi hade hoki istället för torsk! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad mysigt det låter med lussebullar, varm choklad och lilla huset! Road to avonlea vet jag faktiskt inte om jag har sett, men däremot saknar jag Anne på Grönkulla!

Helena sa...

Hej!! Ja, det var jättemysigt! Vägen till Avonlea, eller vad det hette på svenska, gick nog inte så länge... Anne kollade vi också på! :)