fredag, februari 22, 2008

Hosta

Jag hostar upp lungorna. Jag hostar så jag får ont i huvudet. Jag hostar så jag får kramp i magen och börjar må illa. Jag hostar så jag får ont i gommen. Det värsta är att det inte är något konstigt. Jag får hosta. Jag hostar mycket, kraftigt och länge. Det här kan hålla på i månader. Kul va?

Jag var hemma från jobbet i tisdags för jag var sjuk. Hade feber på morgonen och hostade och hostade och hostade. S var också sjuk, men vi mådde båda bra på eftermiddagen så när F ringde från jobbet var S här och såg på Gossip Girl. När jag ringde ner till jobbet och pratade med D senare frågade han om vi hade hittat nåt kul på Ullared... :-o :-D

Jag har i alla fall jobbat resten av veckan. Jag mår bra, men jag hostar galet mycket... Det låter mycker värre än vad det är.

Jag har levt på te med honung, honungsvatten och svartvinbärssaft den här veckan. Gissa om jag är less på söta drycker?

M ska ut och resa nu igen. Längesen sist nu så på ett sätt känns det som att det är dags... Men fy vad ensamt det kommer bli här hemma. Han ska till Marocko och åker på söndag eftermiddag.

Imorrn ska vi till Hbg och hjälpa Ms kusin M att flytta. Vet tyvärr inte hur mycker jag kommer orka bära, men jag ska göra mitt bästa....

Nu ska jag försöka sova lite. Inte helt lätt med den här förbannade hostan bara....

Puss och Kram på er!

Inga kommentarer: