måndag, februari 18, 2008

Sjuk.

Jag är sjuk. Mår inte bra alls just nu... Egentligen är det inte så farligt, men samtidigt var det längesen jag var så här sjuk... Jag blir inte sjuk så ofta. Jag vaknade av att jag hostade igår morse och var så tjock i halsen att jag knappt kunde prata.. Knuffade på M och fick honom att hämta honungsvatten. Somnade om och sov tre timmar till. Var uppe och åt typ 10 makaroner, gick och la mig och tog tempen. Hade feber då. Somnade och sov två timmar. Vaknade av att Pappili ringde. Var vaken ett tag men somnade om och sov två timmar igen. När jag vaknade mådde jag bättre och termometern visade inte feber. Skönt. Hade ändå svårt att äta middag och det blev bara rostmackor och te. Gott iofs. Gick ner och tog ett bad. Ja, du hörde. Vi har en badbalja som jag nästan ryms i. Lilla rumpan och fötterna går ner i alla fall... :-D Ja? Ingen har väl någonsin anklagat mig för att var normal?? Hur som helst var jag feberfri resten av kvällen. Hade lite svårt att sova men det gick. Mådde bra i morse och åkte till jobbet. Där lät jag som en kråka men jag mådde bra. Var trött när jag kom hem, men fortfarande feberfri. Kröp ner i sängen och ett par timmar senare visade termometern feber igen. Som det verkar nu blir jag hemma från jobbet imorrn.

M har fixat chokladpudding så vi ska se om det hjälper... :-)

Jag vill inte vara hemma från jobbet... :( Det är lov nu och jag tycker att det är roligare att jobba då... Heldagar på fritids. Dessutom är "mitt barn" (som jag är assistent åt) ledig hela veckan. Det innebär att jag får jobba med alla barn! Wiho! :-)

Jaja, anyway.. Ska se klart på CSI nu sen sova!

Natti natti!

1 kommentar:

anni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.