söndag, mars 16, 2008

Morgonstund har guld i mun...

God morgon!

Sovit gott? Jag vaknade 08.23 (ja, jag är en sån som kollar klockan det första jag gör när jag vaknar) och kunde inte somna om så jag klev upp. Nu vet jag att somliga av er redan varit uppe i många timmar och pysslat och sysslat, och, i förekommande fall, ammat! Men för mig är det tidigt på en söndag! Jag gjorde en liknande grej igår. Fattar inte varför jag inte kan sova ut när jag har chansen. Vuxenpoäng?

Jag klev upp, gick ner och körde igång en tvättmaskin, plockade lite i källaren och dammtorkade i biljardrummet. Ska dammsuga där snart också.

Planerna för dagen är att åka ner på stan med SS&A och fixa en kopia på nycklarna hit. Sen pratade S och jag om att köra och handla och fixa matsäck till morgondagens utflykt till Skånes Djurpark med fritids. Det är Påsklov nästa vecka nämligen. M ska sätta upp de sista tapetbitarna och städa ur det rummet. Har vi tur så börjar han lägga golv också.

Det är en fin dag i Skåneland. Solen skiner från en nästan klarblå himmel. Ja, den är klarblå, men jag skymtar några ulliga vita höga moln genom fönstret. Termometern säger 5.2 men det är nog riktigt härligt i solen! Hoppas vi får sånt här väder i morgon med!!!

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen, diska lite annat och sen fixa frulle till min man! Snällt va?

Puss & Kram

Inga kommentarer: