måndag, mars 24, 2008

Glad Påsk!

Hej alla vänner och andra som jag eventuellt känner!
Hoppas ni har haft en skön påsk! Det har vi! Men en fartfylld sådan!

I fredags kom våra möbler! Två veckor för tidigt! Hur perfekt som helst att få dem innan påskmiddagen som vi hade igår. De ringde från Ekeby Möbler när jag var på ICA i fredags och jag slängde mig hem så M och jag kunde köra upp och hämta! Då gick det undan vill jag lova! Glömde handla typ hälften av det jag skulle ha! :-) När vi kom hem med möblerna kånkade vi in allt och sen började vi bygga. Bordet och stolarna gick hyffsat fort, men det saknades delar till två av stolarna... :-( Måste ringa möbleaffären imorrn.

I lördags målade M det gröna rummet grönt. Det ser bättre ut nu än vad det gjorde när han precis var klar. Och jag körde till Nova och shoppade loss. Jag var ju tvungen att köpa en ny duk eftersom vi hade ett nytt bord och skulle ha gäster. Sen har vi ju två "nya" rum som behöver gardiner. Jag hittade ingen duk, men både gardiner och kuddar till rummen, fina glas (i den serien vi samlar på, Line) påskpresent till M, en hemlis, och en ny outfit till mig. :-D

Jag var så speedad när jag kom hem. Stackars M. Jag flög runt som en studsboll och fixade och trixade och donade. Allt är så fint här nu. Jag är så lycklig! Härmed bjuder jag in alla som läser bloggen att komma och kika här hemma hos oss! Det är kanonfint! Om två veckor kommer garderoberna vara på plats också så då är det ännu finare! Jag älskar mitt hus!

Igår hade vi gäster! T&H kom som räddande änglar vid ett-tiden. T hjälpte M att lägga golv (du är GULD värd! Tusen tack för allt du hjälpt oss med! Du anar inte hur mycket det betyder för oss!) och H och jag fixade lite, gick en lång promenad och sen lagade vi lamm. Vi är världsbäst på det! Nu. B&A kom vid 16.30 eller nåt och fick omedelbart rycka in och hjälpa till med matlagningen! Toppen! Jag var kanske inte världens bästa värdinna (men snygg i min nya outfit! ;-) ) som inte ens kramades när de kom utan gav dem jobb istället, men kramarna kom sen när jag inte var så kladdig om händerna! :-D

Laura önskar Glad Påsk!

Middagen blev kalasbra och jag fick beröm för min egenhändigt inlagda sill! DET NI! :-D Vi hade verkligen hur kul som helst igår och båda nya rummen fick nattgäster! Hur bra som helst! Biljard, singstar, guitar hero, vin, öl, GODIS (vi fick världens största påskägg!!!) och massa prat! Kan det bli bättre? Tack alla ni för en härlig påsk! Jag ska lägga upp lite bilder sen tänkte jag!

Idag har vi varit trötta. Det har ju som sagt varit en fartfylld helg. M bygger skrivbord och eftersom det inte är från IKEA tar det lite tid..... Men nu börjar det likna nåt! Jag har påbörjat projekt sortera papper men hur kul är det egentligen? Måste plocka fram lite pärmar och sånt från källaren.... Ska försöka få bort lite sånt tills mamma och pappa kommer om 1,5 vecka!

Nu ska jag in i arbetsrummet och plocka skräp från skrivbordsförpackningen!

Puss & kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörrö, jag vill se lite bilder!

Kram!