tisdag, maj 13, 2008

That's why

Jag har haft en supermysig helg. En helg där jag flera gånger log och tänkte "Det är därför!" eller "Så bra jag har det!".

Helgen började i fredags med att M kom hem från Tyskland. Hyrbilen (en Mercedes E280, splitterny, hade gått 40 km när han fick den) fullastad med alkohol och lite godis. :-) Jag mötte upp honom i Lund och hjälpte till att packa över till vår bil. Sen for vi till Nova och M väntade snällt medan jag köpte två par skor!! Härligt! Hem, beställde kinakäk, åt och myste i soffan.

Lördagen vet ni ju redan hur den såg ut om ni läst bloggen sen dess. Vi klev upp tidigt och hyrde släp som vi lassade på med kvistar och ris från träden. Tippen öppnar nio på lördagar och halv tio var vi där... Men si där var det stängt. Det stog några gubbar utanför och muttrade nåt om att tippenfolket nog hade försovit sig. Jag frågade lite försynt om det inte var så att det kanske var pingst och att det var därför det var stängt. Gubbarna instämde... Så vi for hem igen (mötte många bilar på vägen som sågm ut att undra varför vi åkte åt fel håll med fullt släp). När vi kom hem startade jag datorn och konstaterade att tippen i Lund var öppen. Så vi for dit och slängde i stället.

Lunch på McDonalds och sen hem igen och fixade i trädgården. Rensade ogräs och sånt trist. Och fikade lite och solade lite. Mysigt. Sen tog jag ju rast och drack en "Dagens" eller åtminstone en variant av det; Vitt vin och 7up (det ska väl vara fruktsoda egentligen?). Mycket smarrigt. Sen blev det grillning och vi åt ute i solen! Vi lyfte ut bordet från uterummet och satte oss bredvid björkstubben och hade det gott! Efter maten tog vi en prommis ner till The Ogre Ocean och spelade "folf" (dvs Frisbeegolf). Vi mötte Ms kollega som var ute med sina barn, en cyklade och en annan drog en pulka... Ja, hon har ju Norrland i blodet så why not? Hem igen och åt glass framför TVn. Smaskens.

I Söndags tog vi lite sovmorgon. Jag rullade ur sängen, drog på mig min bikini och gick ut och la mig på en filt i gäset Såååå gött! Efter ett tag gick jag in och fixade frukost till mig och M och vi satte oss ute och åt. Gott och mysigt. Sen fortsatte vi jobba i trädgården. Kapa thujor och sånt mest. Det blev såå fint! Så mycket ljusare och trevligare. Grillade på kvällen igen och tänkte spela kubb, men orkade inte...

Helgen har varit alldeles underbar. Den har visat mig varför vi köpte hus, varför vi köpte det här huset. This is why. Och den har bekräftat för mig att jag gift mig med rätt man. This is why I love him.



Dagen idag har varit skit. Så som hämnd skiter jag i att blogga om den.

Inga kommentarer: