torsdag, maj 15, 2008

Kan Jang

Är skitäckligt. Huvva! Ryser vid blotta tanken på det. Hoppas det hjälper bara.... Jag är dunderförkyld. Har legat nerbäddad hela kvällen (bortsett från en tur till ICA och middag i köket) och hostar och nyser och snörvlar mest hela tiden. M hotar med nässpray. Jag är en aktiv motståndare mot det. Tycker att det är så sjukt obehagligt att ta det... Hellre Kan Jang (ja, kanske inte i näsan då...) än Nezeril eller vad det heter. Tyvärr så hjälper det faktiskt vilket leder till att jag borde ta skiten...

Positiva klubben? Var? Här? Ja, eller hur. Hela dagen.

Snart är det helg och på lördag kommer min älskade vän A hit på besök!!!!!!! Jag längtar så att naglarna kröker sig! Eller nåt. Ska bli så roligt att ses och få visa min värld för henne. Mitt hus och min trädgård... Min stad, eller håla, beroende på hur man ser det... Och vet ni vad hon kallade mig häromdagen? "Skåneexpert"! HA! Det ni! Det är en klok flicka vi talar om här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då, hoppas du blir frisk snart!

Inte för att skrämmas, men efter en väldigt kraftig förkylning tappade jag luktsinnet i ungefär 1,5 år, och det är fortfarande inte tillbaka som det var förr. Bihålorna var så svullna att luktgrejerna trycktes sönder på något sätt. Jag fick äta massvis med kortison och sedan kortisonspray tre ggr om dagen i ett år för att öht få något luktsinne tillbaka...

Jag är numera stor förespråkare för allt som är avsvällande för bihålorna!

Men det finns tabletter på apoteket också, min mamma som får bihåleinflammation jämt och ständigt kör med dem och enligt henne fungerar de!

Stor kram!

Anonym sa...

Kan tipsa om rinexine eller hur det nu stavas! Det är tabletter som är avsvällande och tas 2 ggr per dag. Super effektivt, dock receptbelagt. Få ett recept nästa gång du är hos doktorn. Det är värt att gå dit bara för att få dem, jag lovar.

Krya på dig!

kram

Helena sa...

HEJ MONKAN! :-D Kul att se att du inte har glömt internet! Ser att du har uppdaterat din blogg också! Ska genast susa in och läsa!

Ja, det där med ditt luktsinne kommer jag ihåg att du berättat förut... :-S Inte kul... Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag blir sjukt!

Hej Nina! Tack för tipset!!! M hälsar att han håller med... Ska försöka få det nästa gång, det kan ju inte skada att ha det hemma ju!

Jag är i alla fall typ frisk nu och undviker Kan Jang igen. Fy vad äckligt det är... ;-)