lördag, maj 03, 2008

Köpenhamn

Idag har lillasyster M och jag varit i Köpenhamn och shoppat loss medan M fixade med trädrester här hemma. Han var till tippen fyra gånger stackarn.

Lilla M och jag åkte först tilln Field's och gick där ca två timmar, inklusive fika. Jag shoppade lite, men inte M. Sen hoppade vi på tåget och åkte in till Köpenhamn. Vi gick en vända på Ströget och jag shoppade lite till, men inte M... Hon är nog sjuk. Jag ska lägga ut bilder på shoppingfynden nångång.... typ imorrn eller nåt.

När vi kom hem var vi trötta så det var tur att älsklings M hämtade oss på stationen. Hem och vila lite och sen ner på stan och middag på Grappa. Smaskens! Nu sitter vi hemma och ser på tv och äter ost och kex. Jag hade en blåsa på stortån som M precis har plåstrat om. Ont...



Eslöv har brunnit i natt. Ett café, en bil, en skolmatsal och ett skjul vid en skola har brunnit och en förskola har blivit antänd men slocknat. Så sjukt. Så tråkigt. Så jävla onödigt. I morse stod rökpelaren från matsalen högt och det luktade brand i stan... Men det är inte min skola i alla fall.

Inga kommentarer: