tisdag, maj 20, 2008

Så är det med livet

I lördags kom älskade vännen A hit! Så roligt! Vi har kännt varandra i nio år, det är länge...! Vi möttes upp i Malmö och gick en vända på stan. Jag köpte ett fotoalbum till bröllopsbilderna och hon köpte en tröja. Sen köpte jag ju Boken också. Den tredje delen i Stieg Larssons Milleniumtriologi; Luftslottet som sprängdes. Jag har också fallit för de böckerna. Jättespännande. Ettan är rätt dryg första halvan (eller kanske till och med de två första tredjedelarna) sen lossnar det. Tvåan och trean är svåra att lägga i från sig. Det gör mig inget, jag älskar att läsa!

Anyway, tillbaka till A! Vi åkte hem och tog en rundtur runt stan. Tittade på sevärdheter (jodå, nån finns det) och handlade på Ica. Hem igen, grillade och såg lite på TV och sen ner på stan och drack lite vin. På söndagen satt vi mest och snackade innan vi var tvugna att skjutsa A till flygbussen så hon kunde åka hem... :( Så roligt att du var här vännen! Så kul att få visa dig min värld! Saknar dig jättemycket!!!


M och jag åkte till Center Syd. Gick på Bauhaus, Mio, Micro, Svenska hem och Elgiganten. Åt på BK, var in på Harald Nyborg och slutligen in i själva köpcentret där M köpte kläder till dopet som vi ska på snart. Nu saknas bara skorna! Handlade på Ica MAXI och var hemma vid 18-tiden. Slökväll, myskväll.

Igår meddelade M att han skulle åka till Venezuela idag. Vi var visserligen beredda på det, men ändå. Det är långt till Venezuela... Så igår packade han med en liten paus för middag på stan. I morse 04.45 kom taxin och hämtade honom... Han kom fram för ca en halvtimma sen. Sen är det väl tre timmar eller nåt att åka till hotellet tyckte jag han sa...

Sitter och småkollar lite på melodifestivalkvalet... Jag upphör aldrig att förvånas över vissa länder. Varje år undrar jag "Hur var det landets andra bidrag?!?! Detta var ändå det som vann...." Typ Bosnien och Belgien idag... Känns lite främmande att Armeniens bidrag är bättre än Belgiens... Nu har jag aldrig varit i Belgien men jag inbillar mig att det är mer likt Sverige än vad jag inbillar mig att Armenien är....

Jaja... Så är det med livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillade också Larssons triologi, men jag tyckte faktiskt att ettan var bäst, sedan tvåan och sist trean (som jag tycker blev lite "för mycket", men fortfarande bra).