lördag, januari 24, 2009

Sö..lördag

Så var det lördag idag! Jag har visserligen trott att det var söndag till och från under hela dagen, men det har varit skönt ändå!

Jag var till bibblan idag. Innan jag åkte hemifrån letade jag igenom hur många väskor och lådor som helst för att hitta bibliotekskortet men det förblev borta. Tänkte att jag kanske kunde låna på mitt leg så jag åkte ner i alla fall. När jag gick från bilen kom jag på att jag vet exakt vart det är. I fickan på handväskan som jag har med mig. :-D Ibland har man tur!

Jag har städat och donat och fixat så det skulle vara fint när M kom hem. Och jag fick godkänt. Middag fick han också. Mm-m. Jag bjöd på bakad potatis, lövbiff och avokadoröra. Han fick dock steka köttet själv för då var jag lite av banan.

Nu ikväll har vi suttit och myst i soffan och tittat på tv. Jag har haft datorn i knät och surfat lite på tradera och pysslat med att göra en liten almanacka. Skriver in folks födelsedagar och sånt nu. N! När fyller lille L år? Mars nån gång va?
Ganska mycket msn har det blivit också. Svärfar hade tänkt säga hej när jag kom online "i morse" men gjorde inte det. Ja, det är väl tanken som räknas. :-) Insåg precis att jag har chattat med kompis MK nästan hela dagen! Det är lite charmen med msn. Man för en dialog under flera timmar men aktiv tid är inte alls lika länge. Man skriver nåt, går och fixar med tvätten, går tillbaka, svarar på nåt, går igen osv...

Dagens 3 guldkorn
  • M kom hem idag
  • Lånade böcker om Thailand på bibblan
  • Vann en auktion på Tradera

2 kommentarer:

Anonym sa...

24 mars fyller han. Vad bra att du fick godkänt annars hade han fått städa själv tycker jag...

Helena sa...

Tack tack!
Jag fick nog inte godkänt ändå, för idag dammsög han sovrummet och putsade speglar. Förvisso utan att kommentera det hela... :-)