torsdag, januari 08, 2009

Så mycket för mjukstart....

Det skulle ju bli en lugn vecka. Mjukstarta lite... Lite första-dagarna-efter-jullovet-mys. Det höll ungefär 30 minuter... Jag öppnade (6.30) idag istället för att komma som andratid (7) som jag brukar. Visst är det bara en halvtimma men en viktig sådan. Men det var rikitig mysigt. Vid 7 kom vikarien, en bra sådan, men sen så komm alla barnen en och en kändes det som. Det ringde HELA tiden på porttelefonen eller för sjukanmälan och andra frågor. Totalkaos. Föräldrar med nya scheman i huvudet, barn med lappar, barn som har glömt nåt och vill ringa, föräldrar som vill prata om ingenting.... Det gick i ett fram till tio i nio... Sen blev det lugnare men ändå mycket att göra.... När jag kom hem idag gick jag och la mig... Sen somnade jag och sov i två-två och en halv timme tills syrran ringde och väckte mig.... Kanske lika bra för jag börjar tidigt imorrn med. Både den som öppnar och den som skulle kommit som andratid är sjuka. Jag var rätt nära att få en öppning till men det blev andratiden tillslut. Men det känns rätt bra. Jag tycker det är mysigt att jobba morgon, bara man kommit dit... :-)

Dagens 3 guldkorn

  • Trivs så bra med mina kollegor.
  • Fick skjuts hem från jobbet.
  • Mysmiddag med varma koppen och mackor med maken i TV-soffan.

Inga kommentarer: