lördag, september 06, 2008

Starring: ME!!

Ikväll, klockan 19 är jag på TV. Det är del 2 av 4 i miniserien Min vän Percys magiska gymnastikskor. Serien är inspelad hösten 1992 (inte 1997 som det står på tv.nu eller 2000 som det stod förra veckan - trust me). Serien handlar om Ulf som har dåligt självförtroende och är rätt klen och Percy som kan göra precis vad som helst. Percy säger till Ulf att det beror på att hans slitna gamla gymnastikskor är magiska. "M-A-G-I-S-K-A - magiska helt enkelt."

Jaha. Det låter som barnprogram? Varför i all världen skriver jag om det då? Jo! För att jag är med i serien! Jag har en rätt liten roll, men ändå stor nog för att stå med i eftertexterna, och på imdb.com!!!!!!! (Det upptäckte en vän förra veckan efter att jag gjort reklam för första avsnittet då.) Personligen tycker jag att det är ascoolt att jag har en sida på imdb. Hur många av er har det liksom? Hahaha! :-D

Så kolla nu ikväll. Jag spelar Krillan - tjejen i killgänget. Har ännu ljusare hår än idag, typ page, grön mössa när vi är ute och sitter bakom Percy i klassrummet. Har en replik i hela serien och den hör man bara om man vet om den. Det är när vi har syslöjd i klassrummet och det urartar till krig där barnen slänger saker omkring sig. Först säger Klas-Göran: "Aj faan! Mitt öra!!" och sen skriker Krillan, med mesig röst: "Träff sänk!!" (Vi spelar nämligen sänka skepp.). Jag är inte säker på i vilket avsnitt det är men 2 eller 3 i alla fall. Keep your eyes and ears open.

P.S. Ni vet Gustaf Skarsgård? Han spelar Jan, Ulfs bråkiga storebror. I knew him when.... ;-) D.S.

Inga kommentarer: