fredag, september 05, 2008

Muffins

Jag bakar tydligen världens godaste muffins. :-) På fredagar brukar vi ha nåt extra gott till Mellis, t.ex. äppelkaka, krämpaj, chokladpudding och sånt. Idag blev det muffins som jag bakade. Lite spontant och oplanerat sådär. Det tog sin lilla tid och jag tyckte väl inte att de såg sådär jättespännande ut. Kollega R smakade en och utbrast att de var mycket goda. Jag var lite skeptisk. Barnen åt sina mackor till mellis och sen fick de en muffin var. Och så lyckliga de var. Efteråt fick jag många kramar och säkert hälften av barnen sa att det var de godaste muffinsarna de ätit! De önskade att jag skulle baka sånna igen och jag lovade. :-) En rätt liten grej men det gjorde mig väldigt glad. Rörd till och med. Det var till och med så att jag misstänkte att kollegorna kanske hade sagt till barnen att tacka mig ordentligt eller nåt, men jag frågade barnen och så var det inte...


Själv har jag ätit godare muffins förut i mitt liv.

1 kommentar:

Anna sa...

vad är krämpaj???