lördag, juli 19, 2008

Resten av veckan

I onsdags var familjen K till Lund och träffade andra delar av familjen K. M och jag åkte till Malmö och hittade en klänning till mig och badshorts och 3/4 byxor till M.

På hemvägen hoppade jag av tåget i Lund och mötte upp C och åkte vidare till Fs studio. Plåtning på gång igen. Den här gången var det inte lika intressant som sist, men jag fick hjälpa till mer. Snart klarar de sig inte utan mina enastående kunskaper. Jag är mycket duktig på att hålla i saker och ting... :-) Men jag tycker det är roligt ändå. Och jag får nog följa med fler ggr! :-)

På torsdagen åkte jag, A och L till Köpenhamn. A gillade tågresan och restaurangen mest tror jag. Och det gjorde nog L med för han sov mest annars... :-) Vi åt på Jensens Böfhus (hur skriver man danskt ö på tangentbordet? det finnes ett grönt sådant på min ö-tangent...) och de är mycket barnvänliga. L fick ballong och leksak. A och jag åt all-you-can-eat-glass! Mumsigt! Massa olika tillbehör!

När vi kom hem hade M & M satt upp jättemånga lister och varit till jysk och hämtat hem skänken. Kanonbra jobbat! Gästskaran hade dessutom utökats med S & S från Västerås. De var bara här över natten men det var kul att träffa dem i alla fall. På kvällen blev det grillning och sen spelade pojkarna biljard.

I går åkte vi till Nova och köpte skor. Var in på MediaMarkt och Elgiganten också. M & M byggde ihop skänken. Jätteduktiga har de varit. A gjorde smultronparfait på kvällen. Hur gott som helst!

I morse var det dags att säga hejdå... L accepterade att sitta i Ms famn och bli fastspänd i sin stol av den samme. Framsteg!

Tyvärr glömde både S&S och The Ks att skriva i gästboken. Detta måste åtgärdas snarast!

Inga kommentarer: