måndag, juli 07, 2008

Ljudböcker + iPod = Gaaaaah!

Morr!

Jag fick ju som bekant en iPod när jag fyllde år. Rosa och jättefin. Funkar hur bra som helst. I menyn i iPoden finns en kategori som heter ljudböcker. När ljudböckerna ligger i den kategorin är fördelen att de inte blandas med musiken i spelningslistorna (lite jobbigt att plötsligt få höra sista kapitlet i boken när man byter låt) och så kan man sätta bokmärken och sånt och behöver inte lyssna klart på spåret innan man stänger av. Mycket fiffigt. Men tydligen så funkar det bara med ljudböcker köpta från iStore OM man inte gör om dem... Det krävs lite pyssel men det ska gå. Sägs det. Jag tror att det är omöjligt och att alla andra bara ljuger. Jag lyckas ändra format på ljudboken i fråga och få in den i ljudbokskategorin i iPoden, alla filer är med och allt är frid och fröjd. Tills man börjar lyssna. Då inser man att ljudbokens 14 skivor alla har en fil med spårnummer ett, och en med nummer två och så vidare... så alla ettor spelas i rad och sen alla tvåor. Inte riktigt rätt ju. Men jag får inte till det!!! Blir tokig snart! Eller tokigare kanske är kanske mer rättvist. Tycker jag har försökt det mesta ju....

Hilfe!!!!!! Nån annan som kan?

Inga kommentarer: