måndag, juli 07, 2008

Plåtning!

Igår var jag med en vän och tittade på när hans vän fotograferade. Killen är fotograf och skitduktig! Jag är grymt impad får jag väl lov att säga. Dagen började vid 9.30 med att packa in fotogrejer i bilarna och sen köra till Lund och packa ur allting. Sen följde ett par timmar som för mig var ett totalt kaos... Det hände massor och ingenting. Och jag fattade nada. Från början var vi dessutom rätt mycket folk (eller ja, 7 pers är kanske inte så många ändå) och jag kände det som att jag bara stod där rakt upp och ner och stirrade. Vi var även ut till Nova en sväng och shoppade lite rekvisita, det kändes lite mer välbekant för mig! När vi kom tillbaka flyttade vi omkring möbler och mattor och sånt och folk som visste vad de gjorde gjorde saker som jag inte förstod, med ljus och sånt. Sen när han började fota på allvar blev det hela riktigt intressant och roligt och tiden sprang iväg. Vid flera (typ två) tillfällen kände jag mig till och med lite hjälpsam. Motivet var en tjej (modell) med ascool frisyr och jättehäftig sminkning i fina klänningar i en läcker miljö (Grand Hotel i Lund). Plötsligt var klockan 18 och vi hade hållt igång i över 8 timmar. Och det var så roligt! :-) Jag hoppas jag får följa med fler gånger... *hint hint*


Idag ska jag städa här hemma. Jag har legat lite på latsidan med det.... Men så farligt är det inte... Borde kanske gå ut och plocka jordisar och passa på att njuta av den lilla sol som finns... Det ska ju bli dåligt väder snart igen. Jag har mobilen i handen. Väntar på svar från en jobbintervju... Tror inte jag får det men jag hoppas ju ändå. Håll gärna en tumme!

Inga kommentarer: