måndag, april 21, 2008

Härlig helg!

Jag har haft den bästa helgen på länge! Har så mycket att berätta så jag lär ju glömma hälften.

I fredags körde jag ut till Sturup och checkade in. Sen köpte jag en Ben & Jerryglass (Strawberry Cheesecake) gott gott gott. Passerade säkerhetskontrollen och köpte ett halsband och en ring. Mycket fint. Hoppade på ett halvtomt flyg och flög upp till sthlm. Mamma hämtade mig och vi körde hem till kaoset och käkade grillat med pappa, syster U och hennes M. Gott gott. Ni som läser bloggen vet ju att jag badade badkar på kvällen också. Mycket skönt.

Lördagen inleddes med en tur till Arninge med mamma, sen kom det bästa på hela helgen: M. Min älskade M kom från Norge på morgonen och där vid 12-13snåret fick jag äntligen pussas och kramas! Vi fikade och åkte sen till Täby C och shoppade lite. Tillbaka till Arninge och köpte skor. Ut till Vallentuna. M skulle sova och jag skulle stryka, slå in paket, göra kort, skriva kort, duscha, fixa håret, sminka mig och hinna vara trevlig och social med hans föräldrar också.

Vi åkte till Åkersberga och spanade in familjen PUs nya hus. Mycket fint! Ska bli kul att se när ni kommit lite mer i ordning också! Lilla söta M har blivit Stockholmare och svarade "Ja, typ" när jag frågade henne nåt. Sötnos! Det går snabbt!
Vidare till Ns 30-årsfest där det blev grillbuffé och marängsviss. Soligt väder hade vi och det var så härligt! Vi fick träffa Blixten, Ms gudson, för första gången också. Så liten och så söt! Festen fortsatte och vi hade så roligt!!!! Tusen tack för en härlig fest N! Ms bror G kom och hämtade oss vid halv två eller nåt sånt och då kunde jag knappt fatta att det redan var dags att åka hem... :D Det roligaste var nog när S vattnade Ns plastblomma med sin drink. Jag tror N skrattade åt det i en kvart. :-D

På söndagmorgon var det bara att rulla ur sängen, dricka vatten och se glad ut. M och jag lånade bilen och körde till familjen T för att bjuda på våfflor och leka med Brallisen, gosa med Blixten och snacka med föräldrarna deras. Toppentrevligt det med! Sen hem till svärisarna igen för att fira svärfar med släktingarna. Och sen var det dags för M att åka tillbaka till Norge och jag hem till Danderyd.

Träffade MU och päronen lite mer. Var över till C och träffade henne, delar av hennes familj och för en gångs skull hennes I som jag inte sett på tid och evighet. Mycket trevligt. Hem och grillade lite mer. Marängsviss (men bara en maräng var) till efterrätt och sen kom äntligen lillasyster M hem! Brun och blond och i fin form. Skitunge. Kul att se dig! Sen var det dags att åka till flyget igen.

Var sjukt trött men jagade upp mig själv lite under flygresan så jag skulle orka köra hem. Åt godis och fick en sockerkick. Sjöng med bilradion och pratade med M. Var hemma och inne 23.50. Då var jag pigg i huvudet. Lycka till att sova då. Har varit sjukt trött idag, men det börjar ordna upp sig nu.

God Natt

Inga kommentarer: