söndag, april 06, 2008

Fixarhelg

Jag är så trött så jag orkar egentligen inte blogga, men vad gör man inte?

Det är så fint här nu! Garderoberna blev så bra. Pappa och jag har skruvat ca 320 skruvar i helgen. Det är sant! Vi gjorde en snabb överslagsräkning när vi nästan var klara. Nästan all inredning är på plats i garderoberna. Det är bara på ett ställe som jag inte vet om jag ska ha en korg eller en hylla. Handtagen får M skruva dit när han kommer hem, han är lite perfektionist så det blir bra. ;-)

Nu fattas bara lister, taklampor, mattor och så handtagen till garderoberna. Sen är båda rummen klara! Hur fantastiskt som helst ju!

Mamma har sytt upp gardiner och putsat fönster och planterat blommor i krukorna på framsidan. Urtjusigt!!

Vi har packat upp tvättmaskinen och torkrumlaren. Väntar på att få hjälp med elen nu bara så det går att koppla in dem! Måste bestämma hur de ska stå också. Tumlaren ska stå ovanpå tvättmaskinen, det är redan bestämt, men ska ställningen med tvättkorgarna stå till höger eller till vänster om tvättpelaren? På duschsidan eller andra sidan? Bekymmer, bekymmer.

Nu pratar jag med M i tele så jag orkar inte skriva mer!

Puss & God Natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

å när får vi se resultaten...möbler, rum, gardiner osv osv...

Helena sa...

Ja, det beror ju på vem "vi" är. Men de allra flesta som läser min blogg är välkomna hit för att se det hela "live". Men bilder kommer, håll ut! :-)

Anna sa...

bekymmer bekymmer!!!
jag får nog ha tvättkorgen i vardagsrummet när vår tvättmaskin och tumlare kommer...
jag säger: du har lyxproblem tjejen ;D ha ha!