tisdag, oktober 21, 2008

Städa

På fredag får vi finfrämmande. Svärfar, C, och Svåger, G, kommer på besök. Nästa vecka kommer också Svärmor, L. Så vi har storstädning här hemma... och med vårt stora, halvrenoverade hus är det rätt mycket... Jag har skrivit en lång att-göra-lista i min att-göra-listor-bok. Jag tycker om att göra att-göra-listor. Det är så skönt att se en lång lista där saker hela tiden blir avbockade! Problemet här är bara att M inte följer listorna slaviskt utan gör massa annat. Jag förelsog att han skulle skriva upp sina grejer på listan, men det blev bara fel. Han trodde nämligen att "ta fram sopsäck att slänga skräp i" skulle få vara en egen punkt såväl som "Städa lila rummet" eller "Dammsuga källaren". Nä, det är nog lika bra att jag gör det själv....

Nu ska jag ner och dammsuga i källaren!

Tji Tjing!

Inga kommentarer: