tisdag, juni 17, 2008

Det här med att fylla år...

Jag trivs väldigt bra med att vara 25. 26 känns på något sätt väldigt onödigt. Åldersnojjan kommer krypandes och eftersom jag är som jag är så pratar jag om det hela tiden, vilket gör att mina nära och kära hela tiden hjälper till att spä på nojjan... Jaja, jag får väl skylla mig själv! På lördag fyller jag år. 26. Tjugosex. Det är väl bara att acceptera. Jag älskar att fylla år, missförstå mig rätt, det är onödigheten med 26 som stör mig. Men på lördag är det dags, midsommardagen.

Jag önskar mig:

  • En hammock
  • En världskarta med flaggor
  • En dammsugare (helst lila)
  • En iPod nano (helst rosa men det kvittar)
  • Bra ljudböcker till semestern
  • En bok om Rhodos, en sån resebok, ni vet
  • En fotlänk, en enkel kedja, Guld eller silver
  • Badskor (tantvarning? men mina fötter är superlarviga...)
  • Solglasögon
  • Sånglektioner
  • Nån som fixar min trädgård
  • Fred på jorden
  • Lära mig spela tennis
  • En degmaskin, hushållsassistent eller vad det nu heter, med stor skål

M fyller 30 nästa torsdag. Han har mindre åldersnojja än vad jag har, tror jag i alla fall. Kanske för att han är vuxen redan? Det är inte jag.
Han önskar sig i vanlig ordning ingenting men jag har lyckats luska fram följande:

M önskar sig:
  • Presentkort på Bauhaus så han kan köpa en grill och diverse leksaker
  • Solglasögon (han har litet, men sött, huvud)
  • En sak som han ska få av mig, ni får inte veta ;-)
  • Plånbok
  • Att bilen inte får punka - igen
  • Saker som gör att han får ordning bland sina verktyg och sånt (okej, det kanske är mer min önskan, men jag tror han vill ha det med)
  • Jag tror jag har glömt nåt. Hör av er om ni undrar.

Jag älskar att fylla år såhär kring midsommar. Lagom långt till jul och så är det så mysigt. Jag blir glad över att få säga att jag är ett "Midsommarbarn". Det är ett fint ord och det är så jag känner mig. Fin. Haha, nä, skoja bara. Men jag känner mig som ett midsommarbarn. Blond och solbränd i en fin somrig klänning på en äng där alla möjliga sorters blommor blommar. Helst en krans i håret också men jag kan inte binda kransar så tyvärr... I år ska vi fira midsommar på THs nya landställe! Det ska bli såååå mysigt!!! Ikväll ska jag lägga in sill!


OBS! Detta inlägg kan komma att uppdateras.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med tunn ståltråd, finns på panduro i en massa olika färger, så är kransen lätt fixad. =)

Helena sa...

för sånna som dig ja... ;)

Anonym sa...

Skön du är som lägger upp "lilla" önskelistan här. Tur att iPoden var rosa då! Ibland lyssnar jag med ett halvt öra =)