söndag, november 16, 2008

Helgen

M och jag bjöd in oss till T&H och deras mysiga stuga för att leka skåningar och äta gåsamiddag. (Jag var på genrep med jobbet i torsdags för säkerhets skull, jag börjar acklimatiseras...) Vi kom cirka en och en halv minut innan det började ösregna igår och sen ösregnade det nästan hela eftermiddagen och kvällen. Vi höll oss inne och spelade sällskapsspel. Vuxenpoäng? Ja kanske det, men inte om ni hörde oss. Jag älskar att spela spel. (Jag har ett spel som jag tror är ditt, hör av dig om du tror det stämmer så får du tillbaka det.) Det hela var mycket spännande. Gåsen blev jättegod och det särskilt utvalda vinet var kanoners!

När vi hade lagt oss upptäkte vi en fortfarande levande, men trött, mygga. Den lever inte längre.

Idag har vi varit på kottjakt. Riktig mysigt att gå i skogen sådär. Sen spelade vi mera spel, åt äppelkaka och hade det trevligt. Sen åkte vi hem.

Jag tog en "fika" med darling K på stan när vi hade kommit hem! Alltid lika trevligt att ses! Jag gillar dig skarpt vet du!!!

M har målat i pelletsförrådet ikväll och bökar och stökar där nere nu med. Jag jobbar lite i snigeltempo och ska väl snart knoppa tror jag.

puss & kram

Inga kommentarer: